söndag 28 oktober 2012

Lisa älskar inte natten ...

Turen har kommit till Lisa Wassén att rangordna tävlingsdistanser och former:
 
 
1.Långdistans - det härliga med det är att man verkligen får kämpa sig igenom hela banan. Man måste även vara en duktig orienterare för att vara i topp. Det är en sån härlig känsla efter ett sådant lopp när man verkligen gjort vad man kan.
 
2. Medeldistans - det är roligt med riktningsförändringarna och att man hela tiden måste vara med på kartan.
 
3. Sprint - jag gillar sprint även fast min starka sida inte är löpningen. Det är extra roligt blir det när det är lite kluriga vägval under banan.
 
4. Stafett - även fast det är väldigt nervöst innan så är det alltid lika kul när man väl kommer ut i skogen. Det är roligt när man kämpar tillsammans och får dela glädjen.
 
5. Jaktstart - det kan vara ganska jobbigt och nervöst för man är så rädd att de som startar bakom ska komma ikapp. det stressar en till fel.
 
6. Natt - jag har aldrig och jag kommer aldrig gilla natt riktigt. Kanske beror det på att jag är mörkrädd... men om jag ska ge mig ut på en nattbana då måste det vara många andra i skogen samtidigt så jag inte blir alldeles ensam....