lördag 27 oktober 2012

Charlotte Österman älskar natten ...

Framför allt gillar jag variationen av tävlingsalternativ, att det går att välja vad som passar. Att det oftast finns flera olika former under en helg, gör att jag väljer beroende på vad barnen springer och om många ungdomar är med eller inte. 




1. Natt - jag har alltid gillat natten och tycker om luften på kvällen. Jag har också lättare att fokusera på natten då jag endast har ljuset omkring mig och det är mörkt i övrigt. Jag känner mig också piggare i kroppen. Nattbanor brukar också vara lite mer varierande, olika arrangörer har sitt stuk. Jag har märkt också att jag tänker mer vägval på natten än på dagen. Det är också mysigt att fika efteråt och åka hem och sedan somnar jag väldigt gott!

2. Stafett - roligare att springa i ett lag än individuellt. Jag lyfter mig oftast ett steg i ett lag än om det är enbart individuellt, har jag märkt.

3. Lång - gillar att hitta "rätt" vägval runt och dela upp sträckan.


4. Sprint - kul, kul att få höja tempot lite, ibland åker sprint upp till första plats eller tredje.


5. Medel - för många kontroller, svårt att hålla koncentrationen uppe.

6. Jaktstart - ok om det inte blir för många över en sommar, känns som att bevara sin plats i ledet, ibland vill jag ta helt andra vägval för att slippa ledet.