torsdag 18 december 2014

Nu räcker det ...


Snart är det 2015 och ett nytt verksamhetsår i alla föreningar med årsmöte, val av kommittéer osv. I början på veckan meddelade jag VSK:s valberedning att jag avsäger mig alla mina uppdrag i kartkommittén, Stug-Bygg-Spår-kommittén samt OL- gruppen.
Det är inget dramatiskt med detta. Nästa år fyller jag 65. I alla år när jag mött idrottsledare, chefer, föreläst, haft utbildningar osv har jag uttryckt:

"Jag tycker inte att pensionärer ska vara med och styra och ställa utan överlåta ledning och ansvar till yngre generationer". 

Om några månader är jag själv där och jag vill leva som jag lär och följa grundantaganden som jag så starkt tror på.
Jag har många intressen och som pensionär vill jag nu fokusera och pröva på en del nya saker. Naturligtvis hoppas jag kunna springa många OL-tävlingar även nästa år, stötta de som vill ha hjälp med sin elitsatsning, fortsätta att vara mentor för de som är mitt inne i en krävande yrkeskarriär och naturligtvis finnas till hands när exempelvis barnbarn brinner för att idrotta och tävla.